Φθορές Στο Άγαλμα Του Αλέξανδρου Πάλλη
Εκτεταμένες φθορές υπέστη το άγαλμα του Αλέξανδρου Πάλλη, που ήταν τοποθετημένο στην παραλίμνιο, στην Σπηλιά του Διονυσίου Φιλοσόφου. Η προτομή του Αλέξανδρου Πάλλη που φιλοτεχνήθηκε από τον γλύπτη Κώστα Δημητριάδη. Οι βανδαλισμοί τέτοιων έργων προκαλούν ανησυχία στους πολίτες των Ιωαννίνων καθώς πρόκειται για σπουδαία έργα που απεικονίζουν προσωπικότητες της περιοχής που ανέδειξαν τον τόπο τους.
Ο Αλέξανδρος Πάλλης
Ο Αλέξανδρος Πάλλης (1851-1935) γόνος ιστορικής γιαννιώτικης οικογένειας είχε γεννηθεί στον Πειραιά. Σπούδασε φιλολογία όμως δραστηριοποιήθηκε στον τομέα του εμπορίου, δημιουργώντας επιχειρήσεις στη Βομβάη και στο Λίβερπουλ όπου πέθανε. Ήταν φανατικός δημοτικιστής και σημαντικότερο έργο του ήταν η μετάφραση της Ιλιάδας. Ο Αλέξανδρος Πάλλης υπήρξε από τους σημαντικούς δωρητές της πόλης των Ιωαννίνων. Με την διαθήκη του, το 1962, άφησε μέρος της περιουσίας του στη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη, στη Δημόσια Πινακοθήκη, στο Δημοτικό Μουσείο και στο Δήμο Ιωαννιτών.
Η συλλογή που φιλοξενείται στο Δημοτικό Μουσείο Ιωαννίνων είναι μία από τις πιο σημαντικές και πιο πλούσιες. Αποτελείται από υφαντά, χαλιά, μικροέπιπλα, ασημένια αντικείμενα, πίνακες και ενδύματα, ιδιαίτερης ιστορικής αξίας. Η προτομή του Αλέξανδρου Πάλλη βρέθηκε πλησίον της οδού Διονυσίου Φιλοσόφου και μεταφέρθηκε στο εργοτάξιο του Δήμου. Συντηρητές της Δημοτικής Πινακοθήκης θα εξετάσουν την δυνατότητα αποκατάστασής της στην αρχική μορφή. Τα περισσότερα αγάλματα έχουν υποστεί εκτεταμένες φθορές από αγνώστους. Επίσης είναι πολλές οι περιπτώσεις όπου αγάλματα και γλυπτά βάφονται παρουσιάζοντας στη συνέχεια μία αλγεινή εικόνα, που δεν αξίζει σε μία πόλη με την ιστορία και την παράδοση των Ιωαννίνων.
Εκτεταμένες φθορές παρατηρούνται ακόμη σε παιδικές χαρές και κοινόχρηστους χώρους, αναφέρει στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Δημοτική αρχή και προσθέτει «Πρόκειται για ένα εξαιρετικά λυπηρό φαινόμενο, το οποίο δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνος του ο Δήμος. Έχουμε υποχρέωση όλοι να δείξουμε τον απαιτούμενο σεβασμό στο περιβάλλον που ζούμε. Κι έχουμε υποχρέωση να συμβάλλουμε στη διατήρηση και την προστασία του».
Οι συνεχείς φθορές των έργων που βρίσκονται σε δημόσιους χώρους καθιστούν αναγκαία τη λήψη μέτρων για την προστασία τους. Οι φθορές στο άγαλμα του Αλέξανδρου Πάλλη δεν είναι πρωτοφανές γεγονός.