Connect with us

Hi, what are you looking for?

Giga fm 105,4 | Ραδιοφωνικός Σταθμός | Ήπειρος | Ιωάννινα
η παραπληροφόρηση της επισκεψιμότητας
η παραπληροφόρηση της επισκεψιμότητας

Άρθρα & Απόψεις

Η παραπληροφόρηση της επισκεψιμότητας

Η Παραπληροφόρηση Της Επισκεψιμότητας

Στην εποχή της ψηφιοποίησης, τα παραδοσιακά μέσα προσπαθούν να επιβιώσουν και να ανταποκριθούν στην ολοένα και μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα. Στη νέα αυτή πραγματικότητα, ο κάθε πολίτης είναι ένας εν δυνάμει δημοσιογράφος.

Πλέον ο κάθε πολίτης μπορεί να εκφράζει την άποψη του και να δημοσιεύει άρθρα σε ιστοσελίδες, μπλογκς, ΜΔΚ αλλά και να δημιουργήσει ένα δικό του ιστολόγιο. Ο Ιγνάσιο Ραμονέ υπογραμμίζει ότι «κάθε πολίτης γίνεται σήμερα ιστογράφος, χρήστης του διαδικτύου, και συγχρόνως, δημιουργός περιεχομένου». Είναι σαφές πως το δημοσιογραφικό πλαίσιο έχει αλλάξει ριζικά. Ο πολίτης δεν είναι απλώς καταναλωτής αλλά και παραγωγός, δημιουργός της είδησης.

Κρατώντας στο χέρι μία πολυδυναμική μηχανή, το “έξυπνο κινητό” ο κάθε ένας μπορεί να καταγράψει τα γεγονότα και να τα δημοσιεύσει είτε σε μία δική του ιστοσελίδα, είτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚΔ). Τα ΜΚΔ λαμβάνουν μία εξέχουσα δυναμική στην ενημέρωση των πολιτών.

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και ενημέρωση

Η ενημέρωση μέσω των ΜΚΔ είναι όλο και συχνότερο φαινόμενο γι’ αυτό και τα μεγάλα ειδησεογραφικά site κοινοποιούν το περιεχόμενο τους στο facebook για να αποκτήσουν μεγαλύτερη απήχηση και επισκεψιμότητα. Σύμφωνα με το ινστιτούτο Reuters το 71% των Ελλήνων χρησιμοποιούν τα ΜΚΔ για την ενημέρωσή τους.

Η αυξητική τάση στην χρήση των ΜΚΔ έχει δημιουργήσει μία διαφορετική οπτική για τα μέσα. Τα ΜΚΔ δίνουν την δυνατότητα στους καταναλωτές να σχολιάζουν το περιεχόμενο. Ακόμη και να αλληλεπιδρούν με την ψηφιακή κοινότητα που έχουν δημιουργήσει.

Η Παραπληροφόρηση Της Επισκεψιμότητας

Η μανιώδης αυτή προσκόλληση στην επισκεψιμότητα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της ποιότητας του περιεχομένου των ιστοσελίδων. Λίγα είναι τα ενημερωτικά μέσα τα οποία έχουν διατηρήσει την ποιότητα του περιεχομένου τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ποια θα είναι η θέση των ενημερωτικών δημοσιογραφικών μέσων στον ψηφιακό αυτό κόσμο; Πως αναπαράγονται τα fake news; Ποιοι βρίσκονται πίσω από αυτά τα δημοσιεύματα; Ποιες είναι οι ιστοσελίδες που αναπαράγουν ανυπόστατα δημοσιεύματα;

Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που θα θέταμε για να αποκρυπτογραφήσουμε το παρασκήνιο της παραπληροφόρησης. Είναι όμως σαφείς οι πηγές παραπληροφόρησης;

Αυτό που παρατηρείται σε αρκετές περιπτώσεις fake news είναι πως τα αναπαράγουν και έγκριτα δημοσιογραφικά μέσα αλλά και πολιτικοί. Ο πακτωλός πληροφοριών που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και η ταχύτητα των δημοσιεύσεων καθιστούν αδύνατη την αξιολόγηση και επεξεργασία σε βάθος του περιεχομένου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την δημοσίευση αναξιόπιστου περιεχομένου.

Ο εκάστοτε πολίτης οφείλει να επεξεργάζεται και να φιλτράρει την είδηση που εντοπίζει στο διαδίκτυο. Πλέον εκτός από ένας εν δυνάμει δημοσιογράφος κάθε πολίτης πρέπει να είναι και ερευνητής για να ενημερώνεται με εγκυρότητα αλλά και να μην αναδημοσιεύει ανακριβή στοιχεία.

Σταυρούλα Τζιόρα

Απόφοιτος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου στο ΜΠΣ "Σύγχρονες Δημοσιογραφικές Σπουδές".

Comments

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άρθρα & Απόψεις

Η αδυναμία διαχείρισης της εκάστοτε κρίσης δημιουργεί σύγχυση στον μέσο πολίτη να ανταπεξέλθει στην καθημερινότητα. Εκεί η αναζήτηση καταφυγίου είναι η μόνη λύση για...

Copyright © 2021 Giga FM 105.4

  • https://s46.myradiostream.com/7322/listen.mp3
  • https://s46.myradiostream.com:7322/;
  • MUSIC