Connect with us

Hi, what are you looking for?

Giga fm 105,4 | Ραδιοφωνικός Σταθμός | Ήπειρος | Ιωάννινα

Εκπαίδευση

Ερώτηση Χρ. Μαντά και εννέα ακόμα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις χαμένες ώρες διδασκαλίας και τα εκπαιδευτικά κενά στα ΕΠΑΛ όλης της χώρας

Χρήστος ΜαντάςΜε ερώτησή τους προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με τη συμμετοχή του βουλευτή Ιωαννίνων Χρήστου Μαντά, ζητούν να σταματήσει άμεσα η απαξίωση και η συστηματική υποβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Συμφώνα με δηλώσεις-δεσμεύσεις του Υπουργού πριν από 6 περίπου μήνες, όλοι οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων που είχαν επιλέξει τις υπό κατάργηση ειδικότητες στα ΕΠΑΛ θα ολοκλήρωναν κανονικά τις σπουδές τους και τα κενά θα καλύπτονταν με ωρομίσθιους καθηγητές. Τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η κατάσταση που επικρατεί στα Επαγγελματικά Λύκεια είναι αποκαρδιωτική. Επακόλουθο της αυθαίρετης και σκανδαλώδους κατάργησης δημοφιλών τομέων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της διαθεσιμότητας 1.864 εκπαιδευτικών, είναι οι χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας ακόμα και σε πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα, τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και οι επερχόμενες συγχωνεύσεις που θα υποβαθμίσουν περαιτέρω τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση.

Ενδεικτικά, αναφέρεται σαν παράδειγμα ότι στο Νομό Αχαΐας χάνονται εβδομαδιαίως τριακόσιες (300) διδακτικές ώρες στην Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση και στο Νομό Ιωαννίνων συνολικά εξήντα επτά (67) ώρες την εβδομάδα. Να σημειωθεί πως στις ώρες αυτές συμπεριλαμβάνονται και ώρες διδασκαλίας  πανελληνίως εξεταζόμενων μαθημάτων, ορισμένα εκ των οποίων δε διδάσκονται καθόλου.  Αντίστοιχα, στο Νομό Ηλείας οι προσλήψεις ωρομισθίων στον τομέα Υγείας Πρόνοιας  -όπου οι μαθητές έχαναν μέχρι πρόσφατα εκατόν εξήντα δύο (162) ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως – έγιναν με το σταγονόμετρο ή και καθόλου, όπως χαρακτηριστικά συνέβη στο ΕΠΑΛ των Κρεστένων.

Το μείζον πρόβλημα που προκύπτει στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα έχει να κάνει με το γεγονός πως, ενώ ήδη ολοκληρώνεται η διδασκαλία τους για το έτος 2013, οι ώρες που έχουν διδαχθεί συνολικά οι μαθητές διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό από σχολείο σε σχολείο. Κάτι τέτοιο θέτει πλέον μεγάλο θέμα αξιοπιστίας των εξετάσεων και της ισότιμης αντιμετώπισης των μαθητών.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πόσες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί μέχρι σήμερα στο σύνολο των ΕΠΑΛ, με συγκεκριμένη κατανομή κατά εκπαιδευτικές Διευθύνσεις Περιφερειών, λόγω της εφαρμοζόμενης πολιτικής και τι σκοπεύει να κάνει για την αναπλήρωση τους;

2. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει άμεσα για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που συνεχίζουν να υπάρχουν στα ΕΠΑΛ της χώρας;

3. Προτίθεται να υλοποιήσει την – κατά την κυβέρνηση – «διαρθρωτική μεταρρύθμιση» που περιλαμβάνεται στον Προϋπολογισμό για το οικονομικό έτος 2014 και προβλέπει τη συγχώνευση 1.676 σχολικών μονάδων;

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία έγκρισης ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ για το επόμενο σχολικό έτος; Θα έχει ολοκληρωθεί όλη η προβλεπόμενη από το Νόμο διαδικασία μέχρι το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους;

5. Προτίθεται το Υπουργείο, μετά και την εκ των πραγμάτων αποτυχία του μέτρου της κατάργησης ειδικοτήτων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, να επανεντάξει τις καταργημένες ειδικότητες στην τυπική εκπαίδευση και συνεπακόλουθα να ανακαλέσει το μέτρο της διαθεσιμότητας για τους εκπαιδευτικούς που την στελεχώνουν;

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Να σταματήσει άμεσα η απαξίωση και η συστηματική υποβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Συμφώνα με δηλώσεις-δεσμεύσεις του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων πριν από 6 περίπου μήνες, όλοι οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων που είχαν επιλέξει τις υπό κατάργηση ειδικότητες στα ΕΠΑΛ θα ολοκλήρωναν κανονικά τις σπουδές τους και τα κενά θα καλύπτονταν με ωρομίσθιους καθηγητές. Τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η κατάσταση που επικρατεί στα Επαγγελματικά Λύκεια είναι αποκαρδιωτική. Επακόλουθο της αυθαίρετης και σκανδαλώδους κατάργησης δημοφιλών τομέων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της διαθεσιμότητας 1.864 εκπαιδευτικών, είναι οι χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας ακόμα και σε πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα, τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και οι επερχόμενες συγχωνεύσεις που θα υποβαθμίσουν περαιτέρω τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση.

Ενδεικτικά, αναφέρεται σαν παράδειγμα ότι στο Νομό Αχαΐας χάνονται εβδομαδιαίως τριακόσιες (300) διδακτικές ώρες στην Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση και στο Νομό Ιωαννίνων συνολικά εξήντα επτά (67) ώρες την εβδομάδα. Να σημειωθεί πως στις ώρες αυτές συμπεριλαμβάνονται και ώρες διδασκαλίας  πανελληνίως εξεταζόμενων μαθημάτων, ορισμένα εκ των οποίων δε διδάσκονται καθόλου.  Αντίστοιχα, στο Νομό Ηλείας οι προσλήψεις ωρομισθίων στον τομέα Υγείας Πρόνοιας  -όπου οι μαθητές έχαναν μέχρι πρόσφατα εκατόν εξήντα δύο (162) ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως – έγιναν με το σταγονόμετρο ή και καθόλου, όπως χαρακτηριστικά συνέβη στο ΕΠΑΛ των Κρεστένων.

Το μείζον πρόβλημα που προκύπτει στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα έχει να κάνει με το γεγονός πως, ενώ ήδη ολοκληρώνεται η διδασκαλία τους για το έτος 2013, οι ώρες που έχουν διδαχθεί συνολικά οι μαθητές διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό από σχολείο σε σχολείο. Κάτι τέτοιο θέτει πλέον μεγάλο θέμα αξιοπιστίας των εξετάσεων και της ισότιμης αντιμετώπισης των μαθητών.

Στον Προϋπολογισμό για το οικονομικό έτος 2014 αναφέρεται ως διαρθρωτική μεταρρύθμιση η συγχώνευση 1.676 σχολικών μονάδων. Βάσει αυτής της κεντρικής κυβερνητικής κατεύθυνσης-οδηγίας, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής έλαβε πρόσφατα την απόφαση για κατάργηση είκοσι (20) τμημάτων ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ στον Πειραιά, μια απόφαση που μετά την υπαγωγή σε διαθεσιμότητα 2.000 εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης έρχεται απαξιώσει ακόμη περισσότερο τη δημόσια δευτεροβάθμια Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Η εν λόγω απόφαση αναφέρεται ενδεικτικά, καθώς σε όλη την Επικράτεια υλοποιούνται συγχωνεύσεις και καταργήσεις Εσπερινών ΕΠΑΛ. Επισημαίνεται ότι πολλοί εκπαιδευτικοί που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα κατέθεσαν αίτηση για ασφαλιστικά μέτρα (ατομικά ή ομαδικά) και με προσωρινές διαταγές επέστρεψαν στα σχολεία τους. Παρόλα αυτά, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί είναι πιθανό να αποχωρήσουν τελικά από τα σχολεία που είχαν επιστρέψει γεγονός που συνεπάγεται την εκ νέου ύπαρξη ακόμα περισσότερων κενών στα ΕΠΑΛ.

Επειδή με την προωθούμενη νεοφιλελεύθερη αντιεκπαιδευτική πολιτική υποβαθμίζεται η Δημόσια Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση σε κατάρτιση από τα 15 έτη με μαθητεία και μάλιστα υπό τις επιταγές των μνημονιακών δεσμεύσεων, τόσο ως προς τη χρηματοδότηση, όσο και ως προς τη στελέχωση αυτής.

Επειδή από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, έχουν χαθεί χιλιάδες διδακτικές ώρες σε μαθήματα τόσο πανελλαδικώς εξεταζόμενα όσο και ειδικοτήτων για λήψη πτυχίου.

Επειδή με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων απαξιώνεται περαιτέρω η εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα στο ήδη υποβαθμισμένο πλαίσιο, στο οποίο λειτουργούν τα ΕΠΑΛ.

Επειδή η κοινωνική διάσταση των επαγγελματικών λυκείων υποτιμάται όλο και περισσότερο, καθώς πρόκειται για σχολεία που χρήζουν σημαντικών αντισταθμιστικών μέτρων λόγω του ότι αποτυπώνονται όλα τα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα των μνημονιακών επιλογών της κυβέρνησης.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πόσες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί μέχρι σήμερα στο σύνολο των ΕΠΑΛ, με συγκεκριμένη κατανομή κατά εκπαιδευτικές Διευθύνσεις Περιφερειών, λόγω της εφαρμοζόμενης πολιτικής και τι σκοπεύει να κάνει για την αναπλήρωση τους;

2. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει άμεσα για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που συνεχίζουν να υπάρχουν στα ΕΠΑΛ της χώρας;

3. Προτίθεται να υλοποιήσει την – κατά την κυβέρνηση – «διαρθρωτική μεταρρύθμιση» που περιλαμβάνεται στον Προϋπολογισμό για το οικονομικό έτος 2014 και προβλέπει τη συγχώνευση 1.676 σχολικών μονάδων;

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία έγκρισης ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ για το επόμενο σχολικό έτος; Θα έχει ολοκληρωθεί όλη η προβλεπόμενη από το Νόμο διαδικασία μέχρι το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους;

5. Προτίθεται το Υπουργείο, μετά και την εκ των πραγμάτων αποτυχία του μέτρου της κατάργησης ειδικοτήτων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, να επανεντάξει τις καταργημένες ειδικότητες στην τυπική εκπαίδευση και συνεπακόλουθα να ανακαλέσει το μέτρο της διαθεσιμότητας για τους εκπαιδευτικούς που την στελεχώνουν;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Έφη Γεωργοπούλου Σαλτάρη

Χρήστος Μαντάς

 Γιώργος Πάντζας

Τζένη Βαμβακά

Αιχάν Καρά Γιουσούφ

 Παναγιώτα Δριτσέλη

 Απόστολος Αλεξόπουλος

Θεανώ Φωτίου

Τάσος Κουράκης

Μιχάλης Κριτσωτάκης

 

 

Written By

Comments

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολιτική

Στην εναρκτήρια ομιλία του συνεδρίου ο κ. Τσίπρας ανέφερε: «Σήμερα, η χώρα βρίσκεται εγκλωβισμένη σε διπλό κλοιό πανδημίας και ακρίβειας. Αλλά και εγκλωβισμένη από...

Πολιτική

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας στην συζήτηση της βουλής που συστάθηκε έπειτα από το αίτημα του για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής. Αναφέρθηκε εκτενώς...

Πολιτική

Η αύξηση των τιμών σε βασικά αγαθά αλλά και το ρεύμα έχει προβληματίσει ιδιαίτερα του πολίτες. Η αύξηση των τιμών σε συνδυασμό με τον...

Πολιτική

Προμήθεια 18 Rafale Ψηφίστηκε Με Ευρεία Πλειοψηφία. Με ευρεία πλειοψηφία «πέρασε» από την Ολομέλεια της Βουλής η προμήθεια των 18 μαχητικών αεροσκαφών Rafale.  Η Νέα Δημοκρατία, ο ΣΥΡΙΖΑ παρά το γεγονός ότι διατηρεί τις επιφυλάξεις του,...

Advertisement

Copyright © 2021 Giga FM 105.4 Επικοινωνία: 2651052441

  • https://s46.myradiostream.com/7322/listen.mp3
  • https://s46.myradiostream.com:7322/;
  • MUSIC